«Φωτιές» ανάβει πάλι στους μεταφορείς η… φιλολογία για το λιμάνι των Μεστών

«Φωτιές» άναψε στον χώρο των μεταφορικών εταιρειών της Χίου η πρόταση της δημοτικής παράταξης «Συμμαχία Αξιών» για την ανακίνηση της χρήσης του λιμένα Μεστών και της συνακόλουθα φιλολογίας και «προβληματισμού», κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που έφτασε μέχρι την κατάργηση του λιμανιού της Χίου, την μετατροπή του σε μαρίνα και την κατασκευή… σιδηροδρομικής γραμμής από τα Μεστά μέχρι το Άγιο Γάλας, για την διακίνηση των επιβατών!

Οι ιδιοκτήτες οκτώ μεταφορικών εταιρειών της Χίου, παίρνοντας όλα αυτά τοις μετρητοίς, προσέφυγαν στο πρώτο νομικό μέσο, αυτό της εξωδίκου δηλώσεως – διαμαρτυρίας προς τον δήμο Χίου και το Λιμενικό Ταμείο, με κοινοποίηση στο λιμεναρχείο Χίου και τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και δημοσιοποίησή του στα μέσα ενημέρωσης του νησιού.

Στο εξώδικο αυτό χαρακτηρίζουν την «είδηση», στην πραγματικότητα από μια μια σκέψη ξεκίνησε και σε ράδιο αρβύλα εξελίχθηκε ως «κεραυνό εν αιθρία και ήταν όλως ανέλπιστη , αφού μία τέτοια άποψη ή απόφαση δεν ερείδεται, δεν βασίζεται και δεν αιτιολογείται ειδικά από καμία ειδική χρηματοοικονομική και τεχνική μελέτη ή στρατηγικό σχεδιασμό, ούτε βεβαίως έχει ληφθεί ή εγκριθεί από κάποια αρμόδια επίσημη αρχή ή φορέα , ούτε βεβαίως καθ` ουδένα τρόπο έχει επιδοτηθεί ή χρηματοδοτηθεί, και ως εκ τούτου είναι πέραν των άλλων όλως άκαιρη , αβάσιμη και παράλογη τη δεδομένη χρονική στιγμή».

Δείχνουν ως διακινητή της συγκεκριμένης άποψης – πρότασης δημοτικό σύμβουλο της Συμμαχίας Αξιών, επισημαίνουν δε ότι ακόμα και ο λιμενάρχης φαίνεται να την συμμερίζεται, αν και βεβαίως δεν είναι ο λιμενάρχης εκείνος που θα αποφασίσει να κλείσει το λιμάνι της Χίου και να το μεταφέρει στα Μεστά.

Παραθέτουν σειρά επιχειρημάτων, προκειμένου να τεκμηριώσουν την κάθετη αντίθεσή τους στο εκκολαπτόμενο εγχείρημα και αφού αναφέρουν την διαδρομή των 80 χιλιομέτρων πήγαινε – έλα από τη Χίο στα Μεστά, με ανηφόρες και κατηφόρες, τονίζουν ότι τούτο συνεπάγεται αυτομάτως:

– Υπέρμετρη επιβάρυνση των δαπανών μας, όσον αφορά τα καύσιμα μετακίνησης των φορτηγών οχημάτων μεταφοράς και τις δαπάνες συντήρησης των οχημάτων μας.

– Υπερωρίες και απασχόληση επιπλέον προσωπικού και εργαζομένων στις επιχειρήσεις μας

– Επιπλέον φθορά των φορτηγών οχημάτων μας.

– Αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων λόγω επικινδυνότητας (στενότητα και στροφές) της διαδρομής και αυξημένης κυκλοφορίας οχημάτων ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες.

Επισημαίνουν εν συνεχεία ότι θα επέλθει επιβάρυνση τουλάχιστον σε ποσοστό 40% στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων και προσθέτουν ότι συνακόλουθα όλα αυτά τα επιπλέον έξοδα θα πέσουν στην κοινωνία και στην αγορά της Χίου.

Ως εκ τούτου, τονίζουν «καθίσταται σαφές ότι είναι τουλάχιστον αυθαίρετο, επικίνδυνο και άκαιρο να συζητείται αυτό το θέμα “ελαφρά τη καρδία”, χωρίς τις απαραίτητες και αναγκαίες μελέτες επιπτώσεων, συνολικό και πλήρη σχεδιασμό στρατηγικής και προοπτικής και μάλιστα χωρίς εναλλακτική επίσης συνολική πρόταση για την προοπτική του κεντρικού λιμένα Χίου, δεδομένου ότι κατά τα ανωτέρω διαταράσσει παγιωμένες ισορροπίες πολλών ετών».

Αφήνουν δε για το τέλος ότι ο λιμένας Μεστών είναι κυριολεκτικά γυμνός από κάθε είδους υποδομές εξυπηρέτησης, τόσο των επιβατών, όσο και των μεταφορικών εταιρειών, χωρίς – μάλιστα – να υπάρχει και κάποιος σχεδιασμός για τις υποδομές αυτές.

Το πλήρες κείμενο του εξωδίκου των μεταφορικών εταιρειών έχει ως ακολούθως:

mesta_exodiko
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ